temat Tag: poziom począkujący

Che lavoro fai?

Treść tego tematu możesz pobrać poniżej w formie pliku pdf . Obiecałam wprowadzać stopniowo kolejne pytanie więc oto następne z nich: Che lavoro fai? Jaką pracę wykonujesz? Jest tu użyty czasownik fare (robić), którego odmiana wygląda następująco: io facciotu failui, lei, Lei fanoi facciamovoi fateloro fanno Żeby mówić kim jesteśmy, czym się zajmujemy mamy dwie …

Che lavoro fai? Read More »

Rodzajniki nieokreślone

Treść tego tematu możesz pobrać poniżej w formie pliku pdf . Wczoraj pojawiło się coś nowego – rodzajniki nieokreślone – są to rodzajniki, które mają tylko liczbę pojedynczą i formę un, un’, uno, una. O tym w jaki sposób należy je dopasowywać do rzeczowników dowiesz się z poniższej tabelki. maschile femminile un palazzoamico una ragazzastudentessa uno studentezaino un’ amicaedicola Na co warto …

Rodzajniki nieokreślone Read More »

Wymowa S, Z, SZ

Jak poszły wczorajsze zadania? Udało się opanować dotychczasowe materiały? Jeśli pracujemy za wolno lub za szybko to zgłaszajcie mi to. Dzisiaj brniemy dalej we włoską wymowę i pisownię – chcę nauczyć was czytać żeby żadne nowe słowo nie było problemem co do jego poprawnej wymowy. Uwaga: jeśli nie robiłeś pierwszego dyktanda to koniecznie cofnij się do niego, ta wiedza dalej jest potrzebna (dzień 2 Wyzwania). Dzisiaj poznasz …

Wymowa S, Z, SZ Read More »

Tworzenie liczby mnogiej

Treść tego tematu możesz pobrać poniżej w formie pliku pdf. Jak samopoczucie? Uczymy się dalej! Zaczniemy trochę więcej konkretów, małymi kroczkami. Dzisiaj znowu słówka, bo jeszcze w tym tygodniu zaczniemy tworzyć bardziej rozbudowane zdania 🙂 Dzisiaj dowiesz się jak tworzy się liczbę mnogą. Zasada jest bardzo prosta (na razie): patrzymy na ostatnią literę słowa i zamieniamy ją według trzech …

Tworzenie liczby mnogiej Read More »

Zadanie 2 – wymowa C i G

Coś, co według mnie jest bardzo ważne szczególnie gdy uczymy się sami to umiejętność poprawnego czytania i zapisywania różnych dźwięków 🙂 Na początek weźmy polskie dźwięki K, G, CZ, DŻ. Robimy je razem bo mają dokładnie takie same zasady. Jakie są zasady: przed samogłoskami a, o, u czytamy jako K i G, np. casa, gallina, cocco …

Zadanie 2 – wymowa C i G Read More »

Rodzajniki nieokreślone

Treść tego tematu możesz pobrać poniżej w formie pliku pdf . Wczoraj pojawiło się coś nowego – rodzajniki nieokreślone – są to rodzajniki, które mają tylko liczbę pojedynczą i formę un, un’, uno, una. O tym w jaki sposób należy je dopasowywać do rzeczowników dowiesz się z poniższej tabelki. maschile femminile un palazzoamico una ragazzastudentessa uno studentezaino un’ amicaedicola Na co warto …

Rodzajniki nieokreślone Read More »

Che lavoro fai?

Treść tego tematu możesz pobrać poniżej w formie pliku pdf . Obiecałam wprowadzać stopniowo kolejne pytanie więc oto następne z nich: Che lavoro fai? Jaką pracę wykonujesz? Jest tu użyty czasownik fare (robić), którego odmiana wygląda następująco: io facciotu failui, lei, Lei fanoi facciamovoi fateloro fanno Żeby mówić kim jesteśmy, czym się zajmujemy mamy dwie …

Che lavoro fai? Read More »

Wymowa S, Z, SZ

Jak poszły wczorajsze zadania? Udało się opanować dotychczasowe materiały? Jeśli pracujemy za wolno lub za szybko to zgłaszajcie mi to. Dzisiaj brniemy dalej we włoską wymowę i pisownię – chcę nauczyć was czytać żeby żadne nowe słowo nie było problemem co do jego poprawnej wymowy. Uwaga: jeśli nie robiłeś pierwszego dyktanda to koniecznie cofnij się do niego, ta wiedza dalej jest potrzebna (dzień 2 Wyzwania). Dzisiaj poznasz …

Wymowa S, Z, SZ Read More »

Tworzenie liczby mnogiej

Treść tego tematu możesz pobrać poniżej w formie pliku pdf. Jak samopoczucie? Uczymy się dalej! Zaczniemy trochę więcej konkretów, małymi kroczkami. Dzisiaj znowu słówka, bo jeszcze w tym tygodniu zaczniemy tworzyć bardziej rozbudowane zdania 🙂 Dzisiaj dowiesz się jak tworzy się liczbę mnogą. Zasada jest bardzo prosta (na razie): patrzymy na ostatnią literę słowa i zamieniamy ją według trzech …

Tworzenie liczby mnogiej Read More »

Zadanie 2 – wymowa C i G

Coś, co według mnie jest bardzo ważne szczególnie gdy uczymy się sami to umiejętność poprawnego czytania i zapisywania różnych dźwięków 🙂 Na początek weźmy polskie dźwięki K, G, CZ, DŻ. Robimy je razem bo mają dokładnie takie same zasady. Jakie są zasady: przed samogłoskami a, o, u czytamy jako K i G, np. casa, gallina, cocco …

Zadanie 2 – wymowa C i G Read More »

Przewiń do góry